Declaratia AFM se va inregistra doar online din 2020

Desi in ordinul nr. 572/2019, pentru depunerea declarațiilor privind obligațiile la Fondul pentru Mediu prin mijloace electronice de transmitere la distanța, era specificat ca este obligatorie declararea on-line doar in cazul in care în decursul anului 2019 a fost depusa cel putin o declaratie online, se pare ca schimbarea metodei de lucru va avea loc mai repede decat ne asteptam.

Conform datelor publicate pe site-ul Administratiei Fondului pentru Mediu incepand cu 1 ianuarie 2020 operatorii economici vor fi obligati sa depuna online declaratia privind obligatiile catre Fondul pentru Mediu.

In prezent companiile pot alege sa completeze declarația cu ajutorul programului informatic de asistența AFM – Declarații, apoi sa inregistreze exemplarul semnat la registratura Administrației Fondului pentru Mediu sau sa depuna online declarația accesand – https://online.afm.ro/Un detaliu foarte important de retinut este acela ca nu se vor depune declaratiile in paralel utilizand ambele metode pentru aceeasi perioada intrucat, in aceste situatii, se va inregistra prima declaratie depusa.

Implementarea sistemului informatic era o masura mult asteptata de catre toate persoanele juridice care au obligatia depunerii declaratiilor intrucat acum au doar la un click distanta urmatoarele facilitati: depunerea declaratiei, verificarea informatiilor privind istoricul declaratiilor si platile inregistrate catre AFM cat si urmarirea confirmarilor de primire. Cu siguranta este o veste buna si pentru angajatii AFM intrucat eficientizeaza fluxul de lucru.

Obtinerea unui cont de acces pentru utilizarea serviciului “Depunere declaratii online” se face prin depunerea unei cereri scrise catre AFM de catre reprezentantul legal al societatii. Acesta va primi un cont si o parola temporara ce va trebui modificata la prima utilizare si permite doar vizualizarea informatiilor existente.

Din motive de securitate, depunerea declaratiei este permisa reprezentantului legal pe baza unei semnaturi electronice certificate sau imputernicitului acestuia. In vederea inrolarii in aplicatie pentru depunerea declaratiilor este necesara completarea unei cereri de inrolare alaturi de semnatura electronica iar pentru imputernicit este obligatorie si o declaratie notariala.

Chiar daca procedura de inrolare poate parea complicata la prima vedere, consideram ca trecerea la aceasta varianta de depunere a declaratiilor va fi un real castig pentru toate partile implicate.

Consultantii ProMediu sunt aproape de tine sa te indrume si sa te ajute cu informatii personalizate, in functie de domeniul in care activezi si responsabilitati pe care le ai fata de autoritati.

Leave a comment